Cultura, símbols i Jocs Olímpics: la mediació de la comunicació

Miquel de Moragas i Spà

1992

“En aquest llibre, Miquel de Moragas Spà, catedràtic de Teoria de la Comunicació a la Universitat Autònoma de Barcelona, director del Centre d’Estudis Olímpics de la mateixa Universitat i assessor del Centre d’Investigació de la Comunicació, analitza els aspectes culturals i comunicatius dels Jocs Olímpics moderns, amb una referència més específica a l’experiència de Barcelona’92.

La simbologia olímpica es relaciona amb els usos i els valors socials de l’esport- espectacle. També s’hi analitzen les dimensions culturals dels Jocs Olímpics i la incidència dels mitjans de comunicació en la producció i la difusió de valors i contravalors.

Amb aquest llibre, el Centre d’investigació de la Comunicació vol contribuir al debat social i acadèmic sobre els efectes culturals i comunicatius per a Catalunya de la celebració dels Jocs Olímpics de 1992

Wifredo Espina, Director del Centre d’Investigació de la Comunicació”

Índex de continguts

1. Introducció: els Jocs Olímpics com a fenomen cultural