El CEO-UAB va desenvolupar, per encàrrec del Comitè Internacional Olímpic, un estudi de les cerimònies d’inauguració i clausura dels Jocs Olímpics de Sidney, durant el període març 2000 – juny 2001.

Les cerimònies d’obertura i cloenda dels Jocs Olímpics són la mostra més gran de la filosofia del Moviment Olímpic i l’atenció principal dels mitjans de comunicació. Per aquest motiu, la transmissió dels comentaris i imatges verbals de la cerimònia pot proporcionar dades d’alt interès sobre la concepció de diferents temes clau per al Moviment Olímpic i sobre la seva pròpia projecció a l’opinió pública internacional.

L’objectiu principal d’aquesta investigació va ser l’anàlisi de la cobertura televisiva dels radiodifusors internacionals de les cerimònies d’apertura i clausura dels Jocs Olímpics de Sidney 2000. El focus de l’anàlisi va estar una revisió exhaustiva dels comentaris verbals dels comentaristes amb especial èmfasi en referències al Moviment Olímpic i al Comitè Internacional Olímpic.

L’informe final resumeix els principals resultats de la investigació: el tractament del CIO i el Moviment Olímpic, el tractament de la imatge i accions del president Samaranch i l’avaluació dels Jocs Olímpics de Sidney. També es van afegir altres anàlisis: la desfilada dels esportistes i l’ús de les guies dels mitjans de comunicació per a les cerimònies, el senyal internacional i altres documents oficials del CIO preparats per als mitjans de difusió de les cerimònies.

La recerca dels Jocs de Sidney es va centrar en 15 televisions, 5 de les quals NBC (Estats Units), Channel 7 (Austràlia), TVE (Espanya), ERT (Grècia), Televisa(Mèxic), es van analitzar de forma complerta;  les 10 restants, RAI (Itàlia), CBC (Canadà), France 2/3 (França), Channel 3 (Sud Àfrica), BBC (Gran Bretanya), Canal 4 (Uruguai), Egyptian Television (Egipte), ZDF (Alemanya), NRK1 (Noruega) i YLE TV2 (Finlàndia); van ser analitzades en els segments de màxim interès olímpic.

El projecte es basava en la investigació realitzada també des del CEO-UAB, el 1992, de les cerimònies d’inauguració i clausura dels Jocs Olímpics de Barcelona, dirigida per Miquel de Moragas i publicada a Television in the Olympics. Londres: John Libbey, de 1995.

La recerca ha estat dirigida pel professor Miquel de Moragas i l’equip d’investigació va estar format per l’Ana Belén Moreno i la Beatriz Garcia.