Programa d’activitats desenvolupat durant el període 2005-2008 entorn l’esport i la immigració. Va suposar una investigació innovadora que va combinar la investigació social i el fotoperiodisme, amb l’objectiu de desenvolupar un major coneixement del paper de l’esport en les vides dels immigrants de primera generació procedents de països de fora de l’Estat espanyol.

Els objectius principals van ser:

• Conèixer el paper de l’esport en el procés d’integració de la població d’immigrants a Catalunya, com a factor de convivència i cohesió social.
  • Aportar elements per definir polítiques, desenvolupar xarxes entre els actors implicats, i oferir oportunitats per a la pràctica esportiva entre els col·lectius d’immigrants al si de la societat d’acollida.

Com a part del programa, es van desenvolupar un conjunt d’activitats incloent:

• Estudis sobre política social i esportiva
  • Exposició fotogràfica
  • Llibre-catàleg de l’exposició
  • Activitats de difusió

El projecte va ser liderat pel Centre d’Estudis Olímpics de la UAB, amb la col·laboració de l’Institut de la Comunicació de la UAB, amb el suport institucional del Consell Català de l’Esport, l’Institut Barcelona Esports i l’Àrea d’Esports de la Diputació de Barcelona.

Investigador principal

Chris Kennett

Director dels Programes Internacionals de Grau a La Salle (Universitat Ramon Llull).