Economía de los Juegos Olímpicos de Barcelona 1992

Ferran Brunet

1993

El llibre recull els resultats d’una investigació universitària proporciona una anàlisi de tres temes relacionats amb els aspectes econòmics dels Jocs Olímpics de Barcelona: el model econòmic utilitzat pel seu desenvolupament, els recursos utilitzats en les obres públiques i l’organització de les inversions privades, i l’impacte econòmic dels Jocs.

“En la primera part d’aquesta obra s’exposa el model dels Jocs d’estiu de Barcelona’92 basta en l’actor interinstitucional, la separació de les tasques organitzativa i inversora i la gestió en règim d’economia mixta. La ciutat va brindar al món uns Jocs conformes amb l’esperit olímpic, plens d’èxits esportius, de participació d’atletes i amb una major audiència. La segona part estudia amb deteniment els recursos directament usats en la preparació dels Jocs, la seva utilització en inversions i consum, i el seu finançament. A Barcelona’92 es va donar un important creixement dels drets de televisió i patrocini.

En la darrera part d’aquesta investigació, l’impacte econòmic dels Jocs de barcelona’92 es avaluat en les seves múltiples dimensions: despeses directes i demanda induïda, ocupació generada, capital col·lectiu creat, infraestructures viàries, nous barris, telecomunicacions, equipament esportiu i cultural, millor de la seva posició en el sistema de ciutats europees. La gran transformació urbana anhelada per Barcelona amb ocasió dels Jocs de 1992 es va realitzar amb escreix. La ciutat va mostrar una forta capacitat d’organització i de fomentar les inversions.

El llibre es va publicar en castellà, anglès i francès.