Juegos Olímpicos, televisión y redes sociales

Emilio Fernández Peña

2016

La televisió ha convertit els Jocs Olímpics en el major espectacle esportiu del món i és la seva principal font d’ingressos. Aquest llibre revela les claus de la producció i realització televisiva dels Jocs Olímpics, els seus models de programació en les diferents cadenes de televisió del món, i explica com els jocs han estat tradicionalment un aparador per a la introducció de noves tecnologies. Detalla també les estratègies de comunicació en les xarxes socials de la família olímpica i proposa un model de comunicació adaptat a la naturalesa diferencial de les xarxes socials d’internet. Aquesta obra s’endinsa en l’essència de la marca olímpica, les claus del seu exitós sistema de patrocini i els drets televisius dels jocs, un sistema de finançament pioner i imitat per altres organitzacions. Els Jocs Olímpics són un microcosmos del macrocosmos de les societats actuals, de manera que moltes de les estratègies i qüestions aquí abordades són aplicables a altres camps de les societats contemporànies.