Television in the Olympics

Miquel de Moragas Spà; Nancy K. Rivenburgh; James F. Larson

1995

“Durant dècades, els acadèmics han estudiat els Jocs Olímpics –la història, els esports, la política, les cultures, i els aspectes econòmics implicats– per tal d’entendre com cada aspecte de l’esdeveniment es relaciona amb el Moviment Olímpic modern, tal com va ser creat pel baró Pierre de Coubertin fa prop de cent anys. Televisión in the Olympics amplia aquesta recerca, utilitzant una aproximació multidisciplinar, i explora els Jocs com a esdeveniment comunicatiu. En particular, investiga el paper de la televisió en la convertir als Jocs més enllà d’un festival internacional atlètic i en un esdeveniment mediàtic global sense precedents pel que fa a mida i abast.

Television in the Olympics analitza tres aspectes generals de la televisió als Jocs Olímpics, reflectint les parts principals del llibre: les infrastructures econòmiques, organitzatives i tecnològiques per a la televisió olímpica; la cultura de comunicació, les polítiques i l’Olimpisme en la cerimònia d’inauguració, mitjançant una anàlisi comparativa de 28 emissions d’arreu del món; i l’experiència de visionat.”

El llibre es basa en un important projecte de recerca internacional dirigit pels autors en què van acadèmics de 25 països diferents van analitzar les emissions de 28 cadenes de televisió.