El CEO-UAB va tenir l’honor d’acollir al Dr. Norbert Müller com a professor convidat de la Càtedra Internacional d’Olimpisme per l’any 2012. Com a part del programa d’activitats durant la seva estada a la UAB, es va organitzar una conferència sota el títol l’Olimpisme de Coubertin, que va seguir a la presentació del llibre Pierre de Coubertin 1863-1937: Olimpismo: selección de textos, edició espanyola de les obres de Coubertin publicades pel Comitè Internacional Pierre de Coubertin.

muller1

Durant gairebé una hora, el Dr. Müller va relatar els objectius ideològics i de la pedagogia esportiva de Coubertin i com el pedagog francès va promoure la reinstauració dels Jocs Olímpics moderns i la constitució del Comitè Internacional Olímpic i del Moviment Olímpic modern. Pierre de Coubertin veia l’esport com a “bé comú de totes les classes socials que hauria de servir a la pau entre els homes” i “és necessari que tingui les seves fàbriques permanents”. En aquest punt, el professor Müller va destacar el paper que juguen els estudis olímpics en mantenir encesa la flama olímpica.

El Dr. Norbert Müller és professor emèrit en ciències de l’esport en la Johannes Gutenberg University Mainz (JGU), fundador del grup de recerca en estudis olímpics en la mateixa universitat i professor sènior de la Universitat de Kaiserslaute. També ocupa el càrrec de president del Comitè Internacional Pierre de Coubertin i membre de la Comissió de Cultura i Educació del Comitè Internacional Olímpic.

El Director del CEO-UAB, Emilio Fernández Peña ha considerat el llibre com un element clau per a la difusió dels orígens del olimpisme, de l’esport global i de l’esperit olímpic i una gran contribució al desenvolupament dels estudis olímpics en els territoris de parla hispana. Per la seva part, el fundador i director honorari del CEO-UAB, Dr. Miquel de Moragas, ha glosat la extraordinària i valuosa contribució del Professor Müller als estudis olímpics per més dels 40 anys de dedicació als estudis Olímpics. En l’acte de presentació també van intervenir el senyor Poyan en nom de l’equip de traducció de l’obra.

L’acte es va emmarcar en el programa Aula d’història, plataforma amb l’objectiu de promoure la història de l’esport en totes les seves vessants i promoguda des del Centre d’Estudis Olímpics i de l’Esport J. A. Samaranch de la Fundació Barcelona Olímpica, amb la col·laboració dels centres universitaris CEO-UAB, UVIC, INEFC i Blanquerna.