Com a part de la línia d’activitat iniciada en el camp de l’educació olímpica el 2006 amb el Comitè Olímpic Internacional, el CEO-UAB promou un projecte per crear continguts educatius sobre valors esportius que s’aplicaran en el context educatiu català, en col·laboració amb el Consell Català de l’Esport.

El projecte, liderat per la Dra. Maria Prat i amb un equip multidisciplinar d’experts de diverses universitats catalanes, té com a objectiu promoure projectes innovadors a través del disseny de material educatiu per a escoles de Catalunya. Com a resultat d’aquesta col·laboració, l’equip treballa en la creació d’un lloc web que ofereix activitats i propostes educatives interdisciplinàries i un disseny adaptat als estudiants d’Educació Primària i Secundària.

Més sobre la línia de recerca

El CEO-UAB, encarregat pel Comitè Olímpic Internacional, va desenvolupar un projecte de recerca durant el període 2006/2008 i 2001/12 per recolzar la creació d’una base de dades sobre educació olímpica, un tercer pilar del Projecte Educatiu de Valors Olímpics (OVEP). Com a resultat del projecte, el CEO-UAB ha proporcionat al CIO informació sobre aquelles organitzacions del Moviment Olímpic que treballen en l’àmbit de l’educació olímpica, una anàlisi de 300 activitats educatives i un informe sobre l’evolució històrica dels programes educatius promoguts per el comitè organitzador dels Jocs Olímpics.

Posteriorment, el 2015, el CEO-UAB va finalitzar l’edició catalana del manual d’Educació dels Valors Olímpics (OVEP) elaborat pel COI, com a resultat d’un acord amb els directius del COI per editar el manual en català per facilitar l’accés al professorat de les escoles de Catalunya per promoure els valors olímpics i l’esport entre els estudiants de 8 a 18 anys. La traducció dels continguts es va realitzar a través del programa de pràctiques d’estudiants de la Facultat de Traducció de la UAB i amb el suport del Consell Català de l’Esport.

Recursos educatius digitals

Valors en Joc

El projecte Valors en Joc és una proposta educativa que promou la reflexió i l’esperit crític sobre els valors i la pràctica d’activitats físiques i esportives que aprofundeix en temàtiques d’interès social que sovint no s’aborden des del currículum formal. Ofereix als professors i professores propostes i materials didàctics per als nois i noies de 10 a 16 anys.

Educar en valors. Manual per una educació olímpica

2015

L’edició en català del manual del Comitè Internacional Olímpic Teaching Values: an olympic education kit ja està disponible per tota la comunitat educativa a Catalunya, gràcies al suport …

Coneix a l'equip de treball

Maria Prat Grau

Professora titular del Departament d'Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB

Carles Ventura Vall.Llovera
Professor Titular de Psicologia de l’Activitat Física i l’Esport a l’INEFC de Barcelona-UB.
Llicenciat en EF i Psicologia. Doctor per la Universitat de Barcelona
carlesventura@gencat.cat

Susanna Soler Prat
Professora titular de l’INEFC Centre de Barcelona
Llicenciada en EF i en Història. Doctora en Activitat Física i Esport
ssoler@gencat.cat

Gonzalo Flores Aguilar
Professor Associat UAB, UB i UVic
Llicenciat en EF i Diplomat en EF. Doctor en Didàctica de l’Educació Fisica, les Arts visuals, la Música i la veu, per la UAB
Gonzalo.Flores@uab.cat

Anna Santamaria Font
Directora de Lleure Graduada en Educació Primària. Menció EF.
Master de Recerca en Educació
annasfont@gmail.com