Social Media & Global Sport Observatory
El Social Media & Global Sport Observatory és una estructura acadèmica estable i permanent per a la recerca, la formació i la difusió dedicada a l’estudi de la comunicació esportiva a través de les xarxes socials, concebuda com un fenomen global.
El Social Media & Global Sport Observatory realitza investigacions acadèmiques, divulga les dades i ofereix formació sobre el tema de la comunicació esportiva a través de les xarxes socials. Els resultats es comparteixen a través del lloc web de SMGSO, Facebook y Twitter com ara:
- Laboratori de dades. El laboratori de dades és la secció més dinàmica, amb una actualització setmanal, ofereix píndoles informatives sobre l’activitat que les organitzacions esportives i esportives mundials desenvolupen a les xarxes socials.
- Estudis de casos. Els estudis de cas pretenen aprofundir en l’activitat desenvolupada durant esdeveniments esportius específics, com ara els Jocs Olímpics de Rio 2016 o en aquelles organitzacions esportives destacades que requereixen un enfocament més important.
- Publicacions. Es dóna accés gratuït a l’activitat desenvolupada per l’equip investigador a nivell acadèmic: articles publicats en revistes acadèmiques, així com llibres, capítols de llibres i informes.
Necessitat de l’Observatori
L’aparició de les xarxes socials en el món de l’esport ha revolucionat la manera en què les organitzacions i marques esportives internacionals es comuniquen amb el públic en general, els seguidors, els voluntaris i els seguidors, convertint aquest tema en un fascinant camp de recerca emergent. Els mitjans socials requereixen d’una nova manera de comunicar-se; més directa i sincera, més propera al públic i amb un nou llenguatge per aprofitar les opinions dels seguidors i els seguidors i el seu contingut generat per l’usuari. El Social Media & Global Sport Observatory respondrà als diferents reptes als quals s’enfronten les organitzacions esportives en aquest àmbit.
El Social Media & Global Sport Observatory forma part del projecte d’R+D sobre xarxes socials i futbol espanyol: violència, participació pública i ecologia de la comunicació (CSO2015-69289-R), finançat pel Ministeri d’Economia, Indústria i Competitivitat. Aquest projecte de recerca analitza la comunicació complexa, els mecanismes de producció i la difusió de la violència en el futbol espanyol a través de les xarxes socials, i ofereix solucions per al seu control. També examina els models d’interacció amb el públic en els grans tornejos de futbol i les organitzacions esportives mundials.