El Lab Comunicació i Esport/Sport Communication Lab, gestionarà les relacions entre la UAB (a través del Centre d’Estudis Olímpics i de I’Esport-UAB) i el FCBarcelona (a través del FCB Universitas, Sport Innovation Hub).

Sport Communication Lab

Els principals objectius d’aquesta iniciativa són:

1. Impulsar i fomentar la recerca científica i la innovació.
  2. Impulsar accions de formació, actualització científica i especialització, tant en activitats de formació i actualització dels tècnics i gestors de l’esport, com de docència universitària en matèria d’esport i olimpisme.
  3. Promoure la transferència del coneixement de la Universitat al FCBarcelona i compartir coneixements i experiències en aspectes d’actualització científica i especialització en el camp de la comunicació.
  4. Divulgar la recerca i el coneixement generat en el marc de la col·laboració entre el FCBarcelona i la UAB.

El Lab Comunicació i Esport desenvoluparà tres tipus d’activitats principals: recerca i innovació, formació i difusió i relacions acadèmiques i institucionals

Activitats de Recerca i Innovació

Els temes prioritaris de recerca són:

• Nous reptes de la comunicació en els clubs i les organitzacions internacionals
  • Periodisme esportiu
  • Futur dels drets audiovisuals del futbol
  • Empoderament femení, futbol i comunicació
  • Futbol, ​​patrocini i nova economia de l’esport
  • Xarxes socials i nous mitjans
  • L’estadi com a espai de comunicació
  • Soft diplomacy en l’esport

Les iniciatives en curs en aquest àmbit són:

• Social Media and Global Sport Observatory: encarregat de la investigació sobre les noves formes de comunicació en xarxes socials dels principals actors de l’esport global (organitzacions internacionals, clubs, esportistes, seguidors i patrocinadors).
  • Investigació finançada pel Ministeri d’Economia i Competitivitat: Futbol, ​​Violència i Xarxes Socials (2016-2018).
  • Llibre: Social Media in the Global Sport (2019)
Activitats de Formació
  • Màster en Gestió de Comunicació i Patrocini en Organitzacions Esportives. L’objectiu és formar professionals experts en la gestió de la comunicació de grans organitzacions esportives. El professorat serà de la UAB, executius i directius del FC Barcelona, ​​d’organitzacions esportives com el COI, FIFA i UEFA i d’altres universitats. Pràctiques al club i organitzacions de l’esport global.
  • Doctorats Industrials amb el FC Barcelona. En col·laboració amb la UAB, el FC Barcelona podria contractar investigadors en alguna de les àrees prioritàries d’aquesta Càtedra perquè desenvolupin dins el club la seva tesi doctoral.
Consell Acadèmic

El Lab Comunicació i Esport es dota d’un Consell Acadèmic compost per professors de la UAB i triat per la Rectora entre acadèmics de prestigi i amb vinculació sentimental i fidelitat durant dècades al FC Barcelona. Haurà assessorar i avalar les propostes que la UAB, proposar noves activitats i servir de vincle entre la UAB, el club i la societat. Garanteix el lligam del Lab Comunicació i Esport al FC Barcelona, ​​la seva història i el territori. Formen part d’aquest consell dos membres nomenats pel FC Barcelona.