Miquel de Moragas
Director honorari del CEO-UAB
Catedràtic de Comunicació a la UAB. Director del Centre d’Estudis Olímpics (CEO-UAB) des que es va crear el 1989, i director de l’Institut de Comunicació (InCom-UAB) des que es va crear el 1997 fins l’any 2010. Va ser coordinador de la Càtedra Internacional d’Olimpisme (CIO-UAB) i va ser membre de l’equip de recerca del Centre d’Estudis Olímpics del COI (1998-2002).
Ha estat president de l’Associació Espanyola d’Investigació de la Comunicació (AE-IC). Expert en comunicació i els Jocs Olímpics, la seva especialitat són la interpretació i difusió dels valors socials i culturals de l’Olimpisme i l’esport, el desenvolupament dels Estudis Olímpics i l’impacte dels Jocs Olímpics de Barcelona’92. Entre les seves publicacions més significatives en el camp dels Estudis Olímpics hi ha els llibres Los Juegos de la Comunicación (Fundesco, 1992), Television in the Olympics (John Libbey, 1995), Les claus de l’èxit: impactes socials, esportius, econòmics i comunicatius de Barcelona’92 (1995) i Barcelona: l’herència dels jocs 1992-2002 (2002).