Social networking and the Olympic Movement: social media analysis, opportunities and trends
Fernández Peña, Emilio, Arauz, Mari Sha, Angelica García, Sandro
2011
Informe del projecte de recerca sobre mitjans socials i els Jocs Olímpics, finançat pel Comitè Olímpic Internacional, i desenvolupat al CEO-UAB el 2010.
Entre els objectius de la recerca es va estudiar els reptes que ofereixen les xarxes socials als models tradicionals de comunicació d’organitzacions esportives, amb especial atenció a la presència del Moviment Olímpic en aquestes xarxes, i un ús potencial per promoure els valors olímpics. Amb aquesta finalitat, l’equip de recerca va elaborar un mapa de les principals plataformes per a les xarxes socials existents, una anàlisi de la presència de diverses iniciatives esportives en aquestes xarxes socials, així com iniciatives en altres àmbits relacionats amb la participació social que es consideren interessants. També vol observar la presència dels propis actors del Moviment Olímpic en diverses xarxes socials rellevants i estudiar les estratègies digitals de diferents institucions i patrocinadors olímpics.