Emilio Fernández Peña
Director del CEO-UAB
El Dr Emilio Fernández Peña és professor titular de Comunicació i director del Centre d’Estudis Olímpics i d’Esports de la Universitat Autònoma de Barcelona des de 2009. Actualment dirigeix el curs MOOC The Olympic Games and the Media a la plataforma Coursera, que té fins ara més de 13,000 estudiants matriculats de 143 països diferents. És l’investigador principal del projecte Xarxes Socials i Futbol: Violència, Participació Pública i Ecologia de la Comunicació finançat pel Ministeri d’Economia i Competitivitat (Agència Estatal d’Investigació) (2016-2019). El Dr. Fernández és el director fundador del Sport Communication Lab, un centre de recerca creat per la Universitat Autònoma de Barcelona i el Futbol Club Barcelona i, al seu torn, director del Màster en Gestió de la Comunicació i Patrocini en Organitzacions Esportives. Ha estat assessor i responsable de part de l’exposició permanent en televisió en el nou Museu Olímpic, 2014, del Comitè Olímpic Internacional a Lausana, Suïssa.
Específicament relacionat amb les xarxes socials, el Dr. Fernández Peña és el creador del Social Media and Global Sport Observatory, una plataforma per a l’anàlisi d’estratègies i flux de publicació de contingut de les principals competicions, equips i atletes en l’esport global (http://www.socialmediasport.org/). També ha estat professor convidat o conferenciant a la Universitat del Sud de Califòrnia (Escola Annemberg de Comunicació), Universitat d’Atenes, Universitat de Beijing, Universitat de París 3, Universitat Gamma Filho i Pontifícia, Universitat Catòlica de Rio Gran do Sul (Brasil), la Universitat Olímpica Internacional de Rússia, la Universitat de Bolonya i l’Acadèmia Olímpica Internacional (Grècia), entre d’altres. Emilio Fernández és editor en cap de la revista Diagoras: International Academic Journal on Olympic Studies (http://www.diagorasjournal.com/). És autor de més de 50 articles, llibres i capítols acadèmics. Inclòs entre les seves últimes publicacions estan:
Emilio Fernández Peña (2016) Televisión, Social Media y Juegos Olímpicos (Television, Social Media and the Olympic Games). UOC Press: Barcelona. 253 pages
Emilio Fernández Peña, Òscar Coromina, Pardo Gila, J. M. (2017). The nature of engagement on Facebook during the London 2012 Olympic Games: An insight into the public’s participation in terms of language and gender. South African Journal for Research in Sport, Physical Education and Recreation, 39(1:2), 135 – 45
Emilio Fernández Peña and José Manuel Pardo Gila (2017). “Olympic TV Rights Evolution and Management”, in Olympic & Paralympic Discources / Olympische und Paralympische Diskurse, ed. Christian Wacker, Stephan Wassong and Natalia Camps Y Wilant (pp. 217-235). Kassel: Agon.
Emilio Fernández Peña, Natividad Ramajo, and Maria Arauz (2014) “Social Media in the Olympic Games: Actores, management and participation” in Andrew C. Billings and Marie Hardin, Routledge Handbook of Sport and New Media, pp. 153-164
Emilio Fernández Peña, Natividad Ramajo, Berta Cerezuela, and Jose Manuel Pardo Gila, J. M. (2017).Olympic education in Spain as a multi-facet enterprise. En: R. Naul, D. Binder, A. Rychtecky, i I. Culpan (Eds.), Olympic Education: An international review (pp. 265 – 280). London: Routledge.
Emilio Fernández Peña and Miquel de Moragas (2012) “Spain: Media Focus on Geopolitical Issues of a Major Sporting Event” in Luo Qing and Giuseppe Richeri (Editors). Encoding the Olympics: Beijing Olympic Games and the Communication Impact Worldwide pp 97-105. London: Routledge
Emilio Fernández Peña, Miquel de Moragas, Ibone Lallana and Anna Rezende (2012) “Spain: The Power of a Mega Event which Eclipses Criticism” In Luo Qing and Giuseppe Richeri (Editors). Encoding the Olympics: Beijing Olympic Games and the Communication Impact Worldwide. pp. 230-270. London: Routledge