Adolfo Nieto, investigador del CEO-UAB, ha realitzat recentment una estada de recerca de cinc mesos a la Facultat de Mitjans de Comunicació, Cinema i Periodisme de la Universitat Monash, una 100 universitat superior ubicada a Melbourne, Austràlia, sota la supervisió del prof. Brett Hutchins. La investigació d’Adolfo es centra en el desenvolupament de la marca personal per part d’estrelles esportives a les xarxes socials i aquesta estada de recerca és un element essencial per obtenir la menció internacional del diploma de doctorat, que és una qualificació honorífica que es dóna a més del diploma de doctorat.

Durant la seva estada, Adolfo ha tingut l’oportunitat d’aprofundir els seus coneixements i coneixements en àmbits relacionats amb la seva tesi com ara big data, “estudis de celebritats”, història de l’esport i l’evolució de la comunicació de mitjans socials entre d’altres. Gràcies a l’extensa col·lecció de la Biblioteca de la Universitat de Monash, una de les biblioteques acadèmiques més importants d’Austràlia, i a les recomanacions bibliogràfiques del professorat durant les reunions, Adolfo ha pogut ampliar l’abast de la seva recerca. També va participar en lliçons especialitzades sobre la història, la cultura i les institucions australianes de Melbourne i Austràlia en relació amb l’esport que li van permetre obtenir informació rellevant que no podia haver obtingut d’una altra manera.

A més, compartir metodologies, eines i estratègies en la investigació en mitjans socials, juntament amb diverses entrevistes a professionals de la comunicació i l’esport han estat especialment importants per a la seva tesi, ja que proporcionen visions valuoses gràcies a les seves posicions en grans organitzacions mundials com Tennis Australia, que realitza. l’Open d’Austràlia, i Football Victoria, l’òrgan de govern estatal del futbol a Victoria.

Actualment, Adolfo Nieto està inscrit al programa de Doctorat en Comunicació i Publicitat de la Universitat Autònoma de Barcelona. Aquest programa encoratja els estudiants a realitzar estades de recerca en institucions de renom que contribueixin al seu desenvolupament intel·lectual en un entorn internacional imprescindible per a una recerca crítica d’alta qualitat.